Șoferii vor avea cel puțin zece clase, iar amenzile de circulație se vor plăti pe loc. Acestea sunt doar câteva dintre măsurile la care s-au gândit autoritățile pentru a-i face pe șoferi mai responsabili în trafic.
<!-- more -->
Vârsta șoferilor care comit accidente, faptul că mulți nu poartă centura de siguranță, dar și alte comportamente ale șoferilor i-au determinat pe reprezentanții mai multor ministere să structureze Strategia națională pentru siguranță rutieră 2011-2020.
Direcția Poliției Rutiere a propus, de pildă, „tichetul de amenzi” și reanalizarea modului de folosire a antiradarelor.
Tichetul care se va prezenta împreună cu permisul va dovedi că șoferii au plătit amenzile de circulație. Aceasta nu este însă o măsură pentru a aduce mai mulți bani la buget. Sper să nu se înțeleagă greșit. Este felul în care noi ne-am gândit ca șoferii să conștientizeze gravitatea faptelor iar scopul nostru este să se respecte regulile în trafic”, a precizat, pentru EVZ, comisarul șef Lucian Diniță, șeful Direcției Rutiere.
Tot la propunerea polițiștilor de la rutieră, Guvernul ar putea interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar ca măsură împotriva „agresivităţii rutiere”.
Taxele pentru cei care deţin mai multe maşini ar putea creşte, iar pentru obținerea permisului auto şoferul va trebui să aibă absolvite cel puţin 10 clase.
Toate aceste măsuri au fost incluse în proiectul Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020, aflat în dezbatere publică pe site-ul Guvernului.
Permis provizoriu de conducere
Noutate este şi „permisul provizoriu de conducere”, premergător obţinerii permisului auto şi valabil numai pe teritoriul României, cu anumite restricţii pentru şofer.
De asemenea, amenda va putea fi plătită pe loc, pe bază de chitanţă eliberată de agentul de poliţie şi cu eliminarea prescrierii proceselor verbale. Și va fi introdus „tichetul de contravenţie”, anexat permisului de conducere şi care va evidenţia amenzile plătite.
Lipsa acestui tichet va însemna că şoferul nu a achitat amenda şi va atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata sumei respective.
În plus, s-a mai propus ca amenzile să crească gradual, în funcție de viteza depășită de șofer.
Tinerii, vinovați de producerea accidentelor
Din analiza făcută de autorități reiese „gradul scăzut de utilizare a centurilor de siguranță, în cazul autovehiculelor”. În cazul unei treimi dintre accidentele grave, ca și dintre victimele acestora, responsabili au fost șoferii tineri, cu vârste cuprinse între 18-25 de ani.
În funcție de vârstă, numărul șoferilor vinovați de producerea accidentelor scade- 21% dintre accidentele grave au fost comise de către șoferi cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani, iar șoferii peste 60 de ani au fost vinovati de producerea a numai 15% dintre accidentele grave de circulație.
Mai multe elicoptere
Autoritățile doresc înființarea unui sistem integrat pentru intervenția la accidente. Din acest motiv s-a considerat că este nevoie de reglementari care să asigure managementul unitar al intervenției serviciilor specializate și resurselor folosite de acestea în cazul accidentelor rutiere. De asemenea, este nevoie de achizitia de noi elicoptere, autospeciale de descarcerare, echipament medical, echipament de telecomunicații, terminale radio, receptoare si controlere GPS pentru asigurarea unei legături permanente între echipele de prim ajutor sau ambulanțe și unitățile de primiri urgente ale spitalelor
La psiholog după accidente
Se ia în discuție și introducerea programelor de conducere preventivă, de consiliere/reabilitare psihologică pentru șoferii care încalcă regulile de circulație- depășesc viteza ori consumă alcool la volan, dar și introducerea de programe de consiliere-reeducare după accidentele rutiere. Și specialiștii cei care vor elibera avize medicale psihologice vor da socoteală, potrivit legii.
Alte măsuri propuse de autorități sunt introducerea permisului de conducere pentru mopede, reducerea duratei de valabilitate a permisului începand cu o anumită vârstă și obligativitatea absolvirii învățământului minim obligatoriu pentru obținerea permisului de conducere.
<!-- more -->
Vârsta șoferilor care comit accidente, faptul că mulți nu poartă centura de siguranță, dar și alte comportamente ale șoferilor i-au determinat pe reprezentanții mai multor ministere să structureze Strategia națională pentru siguranță rutieră 2011-2020.
Direcția Poliției Rutiere a propus, de pildă, „tichetul de amenzi” și reanalizarea modului de folosire a antiradarelor.
Tichetul care se va prezenta împreună cu permisul va dovedi că șoferii au plătit amenzile de circulație. Aceasta nu este însă o măsură pentru a aduce mai mulți bani la buget. Sper să nu se înțeleagă greșit. Este felul în care noi ne-am gândit ca șoferii să conștientizeze gravitatea faptelor iar scopul nostru este să se respecte regulile în trafic”, a precizat, pentru EVZ, comisarul șef Lucian Diniță, șeful Direcției Rutiere.
Tot la propunerea polițiștilor de la rutieră, Guvernul ar putea interzice dispozitivele de detectare a aparatelor radar ca măsură împotriva „agresivităţii rutiere”.
Taxele pentru cei care deţin mai multe maşini ar putea creşte, iar pentru obținerea permisului auto şoferul va trebui să aibă absolvite cel puţin 10 clase.
Toate aceste măsuri au fost incluse în proiectul Strategiei naţionale pentru siguranţă rutieră 2011-2020, aflat în dezbatere publică pe site-ul Guvernului.
Permis provizoriu de conducere
Noutate este şi „permisul provizoriu de conducere”, premergător obţinerii permisului auto şi valabil numai pe teritoriul României, cu anumite restricţii pentru şofer.
De asemenea, amenda va putea fi plătită pe loc, pe bază de chitanţă eliberată de agentul de poliţie şi cu eliminarea prescrierii proceselor verbale. Și va fi introdus „tichetul de contravenţie”, anexat permisului de conducere şi care va evidenţia amenzile plătite.
Lipsa acestui tichet va însemna că şoferul nu a achitat amenda şi va atrage după sine suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata sumei respective.
În plus, s-a mai propus ca amenzile să crească gradual, în funcție de viteza depășită de șofer.
Tinerii, vinovați de producerea accidentelor
Din analiza făcută de autorități reiese „gradul scăzut de utilizare a centurilor de siguranță, în cazul autovehiculelor”. În cazul unei treimi dintre accidentele grave, ca și dintre victimele acestora, responsabili au fost șoferii tineri, cu vârste cuprinse între 18-25 de ani.
În funcție de vârstă, numărul șoferilor vinovați de producerea accidentelor scade- 21% dintre accidentele grave au fost comise de către șoferi cu vârste cuprinse între 31 și 40 de ani, iar șoferii peste 60 de ani au fost vinovati de producerea a numai 15% dintre accidentele grave de circulație.
Mai multe elicoptere
Autoritățile doresc înființarea unui sistem integrat pentru intervenția la accidente. Din acest motiv s-a considerat că este nevoie de reglementari care să asigure managementul unitar al intervenției serviciilor specializate și resurselor folosite de acestea în cazul accidentelor rutiere. De asemenea, este nevoie de achizitia de noi elicoptere, autospeciale de descarcerare, echipament medical, echipament de telecomunicații, terminale radio, receptoare si controlere GPS pentru asigurarea unei legături permanente între echipele de prim ajutor sau ambulanțe și unitățile de primiri urgente ale spitalelor
La psiholog după accidente
Se ia în discuție și introducerea programelor de conducere preventivă, de consiliere/reabilitare psihologică pentru șoferii care încalcă regulile de circulație- depășesc viteza ori consumă alcool la volan, dar și introducerea de programe de consiliere-reeducare după accidentele rutiere. Și specialiștii cei care vor elibera avize medicale psihologice vor da socoteală, potrivit legii.
Alte măsuri propuse de autorități sunt introducerea permisului de conducere pentru mopede, reducerea duratei de valabilitate a permisului începand cu o anumită vârstă și obligativitatea absolvirii învățământului minim obligatoriu pentru obținerea permisului de conducere.
Niciun comentariu :
Trimiteți un comentariu