miercuri, 14 decembrie 2011

Bursa de merit pentru un elev rom

David Anca, din Târgovişte, este unul dintre elevii de etnie romă cu rezultate bune la învăţătură, sprijiniţi de Asociaţia Naţională pentru Romi. Proiectul "Copiii romi merg la scoala - calea spre un loc sigur de muncă" are 138 de beneficiari în Dâmboviţa.
David Emanuel Anca, elev în clasa a opta la Şcoala „Smaranda Gheorghiu” din Târgovişte, este unul din copiii care fac cinste etniei rome. Studios şi cu bun simţ, el crede că va reuşi în viaţă dacă învaţă bine. Provine dintr-o familie cu zece copii şi a trebuit să facă sacrificii de dragul şcolii. Notele bune însă i-au adus recompense. El este de anul trecut unul dintre bursierii dâmboviţeni ai Agenţiei Naţionale pentru Romi. “Bursa de merit pe care o primesc mă ajută foarte mult. Îmi pot cumpăra rechizite şi haine să merg la şcoală. Am obţinut şi un loc în tabăra de pregătire pentru examenul de admitere la liceu, ceea ce mă bucură pentru că am învăţat foarte multe lucruri noi la română şi la matematică”, spune băiatul de 13 ani.
 <!-- more -->
138 de bursieri romi în Dâmboviţa
David se numără printre cei 40 de elevi de etnie romă sprijiniţi anul acesta de Agenţia Naţională pentru Romi cu burse de studiu. “Proiectul "Copiii romi merg la şcoală - calea spre un loc sigur de muncă" a început în anul 2009 şi, până în prezent, 138 de copii romi au beneficiat de burse sociale şi de merit. Ele se acordă elevilor de la clasa a şaptea până la a treisprezecea”, explică prof. Nicolae Iorga, inspector pentru probleme educaţionale ale minorităţilor în cadrul ISJ Dâmboviţa. Condiţiile de acordare a bursei sunt: elevul să-şi asume identitatea, prin declaraţiile părinţilor, să aibă pentru bursa de merit media anului absolvit anterior 8.50, media la purtare 10 şi totalul absenţelor înregistrate pe un semestru de 18, iar pentru bursa socială - media de 6,50, 10 la purtare şi numărul de absenţe pe un semestru de 19.
David a întrunit condiţiile pentru bursa de merit, care este, conform inspectorului Nicolae Iorga, de 220 de lei. De asemenea, şi-a câştigat locul într-o tabără de pregătire. “Au fost 64 de locuri pentru Dâmboviţa şi s-a desfăşurat în trei etape: prima de sărbătorile de Paşte, la Căprioara, iar a doua şi a treia, în iulie şi august la hotelul Mara din Sinaia. Tabăra aceasta a fost ca o mana cerească. Asigurarea condiţiilor de hrană şi de odihnă, alături de cele de pregătire excepţională a fost ceva extraordinar pentru aceşti copii, care provin din familii modeste”, a adăugat inspectorul.
“Dă rezultate”
Banii primiţi îl motivează pe David să continue să înveţe, având credinţa că numai aşa poate să reuşească. “Părinţii mi-au zis să continui să învăţ bine. Aş vrea să devin technician proiectant. Îmi place să desenez şi vreau să mă înscriu la Liceul de Arte “Bălaşa Doamna”. Cred că o să reuşesc dacă sunt restectuos, cu bun simţ, ascult şi învăţ”, mărturiseşte băiatul. El a venit în clasa a cincea la şcoala “Smaranda Gheorghiu”, după ce a studiat trei ani în Spania. “Clasa întâi am făcut-o la Şcoala Nr. 9 din Târgovişte. Apoi am plecat în Spania cu familia şi am continuat acolo. M-am întors în clasa a cincea şi a trebuit să prind mult din urmă. În Spania era totul mai uşor”, povesteşte Davin Anca. Sârguinţa de care a dat dovadă este apreciată de profesori. “Sunt mulţumită de el. Este un elev muncitor şi cuminte. Nu lipseşte de la şcoală şi am încercat să-l implic în mai multe proiecte, pentru că dă rezultate”, este descrierea făcută de către profesoara Mariana Ostafi, directorul şcolii „Smaranda Gheorghiu”.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu