miercuri, 21 noiembrie 2012

Cât costă o zi de campanie pentru lipitorii de afişe

Campania electorală este în plină desfăşurare şi parcă acum, ca niciodată, politicienii vor puterea.
Pe lângă sumele de zeci de mii de euro pe care legea le impune să nu le depăşească, politicienii plătesc se pare, la negru, sume frumoase pentru “ajutoarele de serviciu”. Vorbim de sume cuprinse între 50 şi 80 de lei pe zi, iar vârful de lance este PP-DD. Banii candidaţilor se duc pe afişe electorale, bannere şi alte obiecte permise (sau nu) de lege. Iată însă că cei care vor puterea aruncă cu sume frumuşele pentru “staful de campanie”. Cel mai sărac pare să fie, în judeţul Dâmboviţa, USL, care dă tinerilor lipitori de afişe, pe lângă o geacă de iarnă, câte 50 de lei. Urmează ARD, care le dă tinerilor câte 60 de lei pentru fiecare zi pierdută pe “frontul de luptă”. Contrar aşteptărilor, se pare că cel mai bine la acest capitol stă partidul lui Dan Diaconescu, PP-DD. “Violeţii” primesc câte 80 de lei pentru fiecare zi lucrată şi o masă, cel mai adese, mititei. “Eu sunt cu PSD-ul. Ne dau câte 50 de lei pe zi. Ne plătesc la fiecare săptămână. Mâine ne-au chemat să ne dea banii. E bine pentru că după toată campania mă aleg şi eu cu ceva. Lucrez pentru ei din 7 noiembrie. Cei de la celelalte partide plătesc mai mult. ARD-ul dă câte 60 de lei, iar PP-DD dă câte 80 de lei şi mici. Ăştia plătesc cel mai bine. M-aş fi dus şi eu la ei, dar nu se mai poate acum pentru că şi-au făcut echipa. Asta e. Oricum e bine. Am făcut un calcul şi ar trebui să iau vreo 1600 de lei”, ne-a povestit unul dintre lipitorii de afişe.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu