luni, 19 noiembrie 2012

Rețetele electronice eliberate în baza cardului național de sănătate

În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 729, din data de 27 octombrie 2012, a fost publicat Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 633/2012, pentru aprobarea structurii informaţiilor înscrise pe Cardul Naţional de Asigurări sociale de sănătate.
Potrivit actului normativ, informaţiile înscrise pe cipul cardului naţional de asigurări sociale de sănătate se referă, printre altele, la: - datele de identificare ale asiguratului; - numele şi prenumele medicului de familie, numărul de telefon al acestuia; - persoana de contact, numărul de telefon al acesteia; - grupa sanguina, Rh; - status donator organe; - diagnostice medicale cu risc vital; - boli cronice. Termenul de valabilitate al Cardului Naţional este de 5 ani de la data emiterii. În cazul cardurilor emise până la 31 decembrie 2012, valabilitatea începe de la 1 ianuarie 2013. Cardul naţional de sănătate e un document distinct de Cardul european de sănătate şi va putea fi folosit doar pe teritoriul ţării. Cardul de sănătate va cuprinde: numele şi prenumele asiguratului, codul unic de identificare în sistemul de asigurări de sănătate, numărul de identificare al cardului şi data expirării cardului, potrivit alineatului 4 din articolul 8 din norme. De asemenea, la primirea cardului de sănătate se va primi şi un cod de asigurat care este diferit de codul numeric personal. Unul dintre avantajele pe care îl aduce cardul pentru pacienţi se referă la faptul că din 2013, li se va putea elibera reţeta electronică, prescrisă de medic şi în alte judeţe decât cel în care are domiciliul medicul prescriptor. Sursa: www.business-forum.ro

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu